صنعت توریسم

مقاله ها و اخبار گردشگری

صنعت توریسم

مقاله ها و اخبار گردشگری

برای تبیین جایگاه گردشگری در 30 درصد سهم صنعت تلاش می‌شود

  دبیر جامعه‌ی هتل‌داران کشور از تلاش برای تبیین جایگاه گردشگری در 30 درصد سهم صنعت به‌دنبال اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها
خبر داد. خسروایرانپور با اشاره به جلسه‌ی هیأت مدیره‌ی جامعه‌ی هتل‌داران با رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و معاون گردشگری این سازمان، توضیح داد: 50 درصد یارانه‌هایی که در اختیار دولت قرار می‌گیرد، به مردم بازگردانده می‌شود و 30 درصد دیگر سهم صنعت است و 20 درصد نیز به هزینه‌های دولت مربوط می‌شود. در این راستا، در 30 درصد صنعت باید وضعیت حوزه‌ی گردشگری مشخص باشد تا برای هر هتل یا تأسیسات مربوط، شناسنامه صادر و یارانه به حساب آن‌ها ریخته شود.

  او با تأکید بر این‌که هنوز طبقه‌بندی انجام نشده است و ما باید سهم خود را از 30 درصد صنعت تبیین کنیم، گفت: البته سازمان میراث فرهنگی و گردشگری علاوه بر حوزه‌ی گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی را هم دارد و به همین دلیل، قرار شده است، جلساتی برای پی‌گیری‌های بیش‌تر برگزار شود.

  وی با اشاره به این‌که در جلسه‌ی تشکیل‌شده با رییس سازمان، درباره‌ی مالیات بر ارزش افزوده و نقش آن در صنعت گردشگری و نیز طرح استانداردسازی بحث‌هایی مطرح شد‌، بیان کرد: درباره‌ی استانداردسازی قرار شد، هماهنگی‌های لازم را انجام دهیم. تشکل‌ها نیز نقش مثبتی در این‌باره خواهند داشت تا در نهایت، برای پروانه‌ی بهره‌برداری بتوانیم اقدام کنیم.

ایرانپور با بیان این‌که استانداردهای کیفی دائمی هستند، ادامه داد: جامعه‌ی هتل‌داران و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نقش سیاست‌گذاری دارند و باید امکانات و ابزار لازم را درنظر بگیرند. طرح استانداردسازی کاری نیست که در یک دوره انجام شود و دوره‌ی دیگر انجام نشود. این کار دائمی است.

  او تأکید کرد: با شرایطی که در کشور است، ما به این استانداردهای کیفی نیاز داریم، بویژه این‌که این حوزه رقابتی است. بنابراین هرگونه افزایش قیمت، دیگر معقول نیست و باید کاهش هزینه داشته باشیم. کاهش هزینه نیز به شرایط صنعت و مالیات بر ارزش افزوده بستگی دارد تا قیمت‌ها را بتوانیم پایین نگه داریم و با کشورهای منطقه رقابت کنیم.

منبع: ایران توریسم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد