صنعت توریسم

مقاله ها و اخبار گردشگری

صنعت توریسم

مقاله ها و اخبار گردشگری

اقدام هماهنگ کشورهای عرب برای سرمایه‌گذاری در گردشگری تونس و مصر

  کشورهای عرب در اقدامی یک‌پارچه به منظور ارتقای صنعت توریسم دربرخی کشورهای عرب که دچار تنزل و رکود شده‌اند و نیز به منظور مقابله با بحران بیکاری دراین کشورها در تلاش برای سرمایه گذاری‌های جدید هستند.
   طرح این اقدامات درجریان برگزاری همایشی که توسط «محمد التوجری» معاون دبیر کل امور اقتصادی اتحادبه عرب با همکاری سازمان توریسم کشورهای عرب و حضور هیات مشترکی از نمایندگان وزارت توریسم مصرو تونس برگزار شد، عنوان شده‌است.
   توجیری با اعلام این موضوع افزوده است که اتحادیه عرب و متخصصان فعال دراین اتحادیه تلاش‌های مستمری را برای حمایت از توریسم کشورهای عرب آغاز کرده‌اند.
 
وزیر تویسم مصر نیز درهمین زمینه طی اظهارات رسمی گفت:«تعدادی از کشورهای اروپایی سطح هشدارهای خود را در برخی نواحی از جمله دریای سرخ ، جنوب صحرای سینا و شمال مصر کاهش داده اند.»
   وزیر توریسم مصر همچنین اعلام کردکه دعوت‌هایی برای برخی سازمان‌های کلیدی توریستی دریافت کرده است که در این فراخوان‌ها بر علاقه این کشورها به ازسرگیری برنامه‌های توریستی تاکید شده‌است.
   وزیر توریسم مصر اظهار داشت که تماس‌ها با تمام بخش‌ها و سازمان‌های درگیر و علاقمند به توریسم داخلی و توریسم بین المللی نیز همچنان برقرار است تا به نحوی علاقه توریست‌های خارجی را به سفر دوباره به مصر برانگیزد و آن را به دیدار ازاین کشور تشویق کند.
 
بنا به گزارش‌های موجود، هشدار کشورهای اروپایی در جریان ناآرامی‌های سیاسی 25 ژانویه 2011 مبنی بر خودداری ازسفر به مصر منتشر شده‌اند که منجر به برکناری حسنی مبارک از حکومت این کشور شد.  

  

منبع: خبرگزاری میراث فرهنگی 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد