صنعت توریسم

مقاله ها و اخبار گردشگری

صنعت توریسم

مقاله ها و اخبار گردشگری

مجارستان، ترکیه و کاستاریکا مقاصد برتر توریسم دندانپزشکی جهان


توریسم دندانپزشکی در مجارستان با رشدی چشمگیر، 40 درصد از درآمد بازار توریسم کشورشان را به خود اختصاص داده‌اند. در حال حاضر این کشور به همراه کاستاریکا و ترکیه مقاصد برتر توریسم دندانپزشکی در جهان محسوب می‌شوند.

   
کشور مجارستان تنها از محل عرضه خدمات دندان پزشکی به توریست ها بالغ بر 227 میلیون یورو درآمد سالیانه دارد که به این معناست که این کشور بیش از 40 درصد از  سهم کل بازار توریسم اروپا را بخود اختصاص داده است . بااین حال این کشور همچنان در تلاش برای کسب درآمدهای بیشتر و جذب توریست بیشتر به میزان دو برابر میزان کنونی ظرف سه سال آینده است
 
به گزارش ویکتور اوربان نخست وزیر کشور مجارستان، توریسم دندان پزشکی چیزی است که اقتصاد این کشور را به مسیر درست خود هدایت می کند. با توجه به این موضوع هم اکنون سرمایه گذاری های کلانی دراین حوزه صورت گرفته که هدف از آن افزایش توان و استانداردهای بهداشتی برای بیمارانی است که به عنوان توریست های خارجی این کشور را به عنوان نخستین مقصد درمانی خود انتخاب می کنند. علاوه براین دندان پزشکان این کشور نیز با توجه به رونق بازار توریسم درمانی تلاش های بیشتری را برای جذب توریست های بیشتر آغاز کرده اند.
 
 از سوی دیگر ترکیه نیز به یک مرکز بسیار جذاب برای توریسم دندان پزشکی برای بیماران خارجی مبدل شده است. به حدی که حتی توریست های درمانی و متقاضیان بسیاری برای دریافت خدمات ارزان قیمت  دندان پزشکی از امریکا به این کشور سفر می کنند.
 
براین اساس درحدود سال 2010 تا 2014 برآورد شده است که این کشور شاهد 25 درصد رشد بیشتر در این حوزه از توریسم باشد. علاوه براین دولت ترکیه نیز مقادر زیادی اعتبارات مالی برای توسعه و بازاریابی این نوع توریسم درکشور اختصاص داده است. درحالی که هزینه این نوع خدمات نسبت به سایر کشورها ارزان تر است اما از نظر کیفیت نیز از استانداردهای بالایی برخوردار است. دربخش خصوصی به ویژه سرمایه گذاری های خوبی صورت گرفته که می تواند بیماران بیشتری را با هدف دریافت کمک های درمانی روانه این کشور کند.
 
بیماران و توریست های امریکایی بخصوص به دلیل وجود بیمارستان های معتبر و مجهز که به عنوان شعبه ای از یکی از بیمارستان های صاحب نام و معتبر  امریکایی نظیر بیمارستان جان هاپکینکز یا بیمارستان هاروارد، در این کشور فعالیت دارند به کشور ترکیه سفر می کنند. 
 
علاوه بر دو کشور مجارستان و ترکیه کشور کاستاریکا نیز از جمله کشورهای صاحب نام در حوزه توریسم درمانی است. این کشور که تا جند سال قبل تنها یه مقصد برتر توریسم درزمینه زیبایی و جراحی پلاستیک بود اکنون ازسیستم درمانی و بهداشتی قدرتمند و معتبری برخوردار شده که در زمینه های دیگری نیز ازجمله درمان بیماری های قلب و عروق ، بیماری های استخوانی و آنکولوژی و دیگر بیماری ها با کیفیت بالای درمانی و بسیار حرفه ای خدمات مهمی به توریست ها عرضه می کند.
 
این تجیهزات در تمام کشور کاستاریکا پرکنده شده است اما علاوه بر کاستاریکا اگر به بقیه کشورهای امریکای لاتین نگاهی بیفکنیم می بینیم که نیکاراگوته و مکزیک و سپس با فاصله اندکی السالوادور و پاناما در این زمینه رشد چشمگیری داشته اند.
 
با این حال افزایش قیمت نفت و نیز افزایش قیمت کرایه در هتل ها به علاوه افزایش سرسام آور هزینه های درمانی از مهم ترین عواملی است که برخی کارشناسان معتقدند توریسم درمانی را دچار چالش می کند .
 
«لان یانگ من» یکی از محققان و متخصصان امور بهداشت و درمادن در زمینه بیمه و خدمات درمانی و بهداشتی می گوید:« به دلیل افزایش بهای نفت و هتل ها  بسیاری از درمان ها را از شکل جهانی آن به محدوده های محلی و یا حداکثر به مقاصد نزدیک تر به کشور خود باز می گرداند. درنتیجه به زودی شاهد آن خواهیم بود که مسافران امریکایی درمان در امریکا و اروپاییان نیز به متخصصان و پزشکان اروپایی مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری میراث فرهنگی


پنج مقصد برتر گردشگری سلامت در جهان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد