صنعت توریسم

مقاله ها و اخبار گردشگری

صنعت توریسم

مقاله ها و اخبار گردشگری

فناوری اطلاعات، نیاز مبرم صنعت هتلداری

مقصدهای الکترونیکی سکوهای دائم التغییری هستند که همواره بازیگران متفاوتی دارند. بازیگرانی که در رده‌های مختلف از مؤسسات کوچک مسافرتی اینترتی گرفته تا مؤسساتی در سطوح بین‌المللی و جهانی را شامل می‌شوند.
یورگ شیگنتالر، مدیر بخش بازاریابی و فروش سازمان هتل‌های کمپینسکی (kempinski)، یکی از کارشناسان و متخصصانی است که نظرات و دیدگاه‌های جامع و کارگشایی نیز در این زمینه دارد. 
به گفته وی: زمان امروز، زمانی است که پرتال‌های مسافرتی اینترنتی از مگاموتورهای جستجوگری که تمام هزینه‌ها را برای مشتریان به وضوح و شفاف عرضه می‌دارند استفاده می‌کنند.
این تغییرات در بخش هتلداری نیز تأثیر داشته چنانچه همواره ارائه نرخی ثابت و متوازن، دغدغه‌ اصلی تمامی فعالان این حوزه بوده است. 

مواردی وجود دارد که در آن هتلداران با مشتریانی برخورد می‌کنند که همواره در جستجوی شبکه‌های اینترنتی ارزانتر بوده و خدمات آن‌‌ها را طلب می‌کنند. خواسته‌ای بسیار مهم که برای دستیابی به نتیجه ضروری هستند.
تجارت گروهی جایی است که نیاز چنین شبکه‌هایی را به منعطف بودن تأمین می‌کند از اینرو و برای توسعه تجارت‌های پایه اتکاء به هتل‌هایی که مجهز به چنین امکاناتی هستند لازم و ضروری است. 

به عقیده شیگنتالر، در زمان افتتاح یک هتل جدید مسأله مهم این است که برای تولید لایه‌ خاصی از تجارت پایه، در ابتدا با کمترین نرخ،‌به ارائه خدمات بپردازیم. به بیانی دیگر باید از جایی آغاز کرد و این تنها راه انجام آن است. علاوه بر آن، حفظ توازن نرخ و قیمت اصل ضروری است و باید مطمئن شد که در حد امکان صحیح و درست به کار گرفته می‌شود.

آنچه که در ادامه خواهیم خواند، برگردان گفتگویی است که سایت تراول دیلی نیوز با یورگ شیگنتالر در این زمینه انجام داده است.

آیا شما مدل‌های دیگری را نیز امتحان کردید؟ برای مثال، ارائه خدمات یا ضمانت‌هایی نرخی جهت حفظ مشتریان خود؟بله، ما ضمانت نرخی نیز داده‌ایم و حتی اگر یک مشتری ثابت کند که می‌تواند خدماتی ارزانتر را از شبکه‌ای دیگر دریافت کند نه تنها مابه‌التفاوت آنرا بازپس خواهیم داد بلکه، به صورت افتخاری آن‌ها را یک شب در هتل مهمان کرده و یا به صورت مناسب‌تری به جبران ضعف خود خواهیم پرداخت.
به عقیده ما هماهنگ‌ شدن سریع با فن‌آوری‌های نو امری ضروری است و باید همیشه در انتظار تغییرات بود.


از چه فن‌آوری یا تکنیکی در ارائه خدمات اینترنتی خود استفاده می‌کنید؟

در حال حاضر از فن‌آوری به نام ای‌ زد ییلد (e z yield)، که هتل‌ها را قادر می‌سازد تا همواره نرخ قیمت تمام رقبای خود را از طریق مقصدهای الکترونیکی کنترل کنند استفاده می‌کنیم.
با استفاده از این سیستم می‌توان فهمید آیا رقبای اصلی از ظرفیتی کامل برخوردار هستند یا خیر و بنا بر اطلاعات به دست آمده استراتژی خود را منظم خواهند کرد. 

هتل‌های عضو شما، چگونه از فواید شبکه بازاریابی بین‌المللی کمپینسکی سود می‌برند؟
  سیستم‌هایی از قبیل GDS ، Pegasus، ADS و دیگر شبکه‌های اتصال از جمله بخش‌هایی هستند که به عنوان زیرساخت‌های سیستم‌های مرکزی هتل کمپینسکی به شمار رفته و هتل‌ها از این طریق به مرکز متصل می‌شوند. علاوه بر آن، این شبکه مرتباً به XML جدیدی متصل است که با آژانس‌های مسافرتی اینترنتی در ارتباط بوده و به هتل‌های عضو این فرصت را می‌دهد تا با این سیستم‌ هماهنگ و مرتبط شوند. هتل‌هایی که از سیستم مدیریت درآمد و مدیریت شبکه استفاده می‌کنند می‌توانند از طریق مدیریت شبکه به صورت اختیاری این خدمات را فعال کرده و به کار گیرند. در نتیجه دخالت نیروی انسانی به حداقل رسیده و بازدهی به حداکثر خواهد رسید. 

نحوه حمایت شما از هتل‌های عضو در بخش خدمات فروش و رزرواسیون چگونه است؟ آیا این پشتیبانی به تناسب مناطق (همچون اروپا، خاورمیانه، آسیا و آفریقا) متفاوت خواهد بود؟دفتر مرکزی این سازمان که در ژنو قرار دارد با توجه به سیستم‌های مرکزی یا عناوین مرتبط به مقصدها فعالیت کرده و در خصوص مسائل فنی همچون مشکلات سخت‌افزاری و کاربردی به عنوان پشتیبان نخست عمل می‌کند. مراکز خدمات فروش نیز به عنوان بازوی همه کاره بخش فروش فعالیت کرده و به بازاریابی در مناطق تحت پوشش می‌پردازد.

علاوه بر آن یک تیم متشکل از چهار کارشناس تجارت الکترونیکی نیز وجود دارد که به صورت زوج در بخش‌های عملکردهای شبکه‌ای و بهینه‌سازی موتور جستجوگر فعال می‌باشند که این بخش دوم با پروژه‌های بازاریابی سیال و دیگر جنبه‌های آن در ارتباط است.

تمرکز اصلی این سازمان روی بهینه‌سازی و بازاریابی موتور جستجوگر بوده و در این مسیر هم با هتل‌های انفرادی و هم با هتل‌های زنجیره‌ای فعالیت می‌کنیم.

چگونه وب سایت خود را معرفی می‌کنید؟با از سرگیری دوباره این وب سایت در دسامبر سال 2009، این سازمان به صورت گسترده به شبیه‌سازی‌های کارشناسانه روی آورد و بر دو شاخه شبیه‌سازی SEO و SEM متمرکز شد. نتیجه‌ای که از این اقدام به دست آمد، افزایش و رشد سریع در رده‌بندی موتورهای جستجوگر و تغییر ثبت‌نام و رزرواسیون‌ها است.

عملکردهای اینترنتی و موفقیت‌های خود را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

این وب‌سایت‌ها از نرم‌افزاری با عنوان تحلیل‌گر شبکه برخوردارند که به راحتی تناوب و مسیر مورد استفاده مشتریان را ثبت و اندازه‌گیری می‌کند. با استفاده از این ابزار، ما فرآیند ثبت نام را در یک پروسه رو به جلو بهینه‌سازی کرده و افزایش خواهیم داد. در شبکه اینترنتی کمپینسکی نیز API های مختلفی وجود دارند که به صورت مستقیم به ابزارهای تحلیلی متصل شده و به محاسبه داده‌های اطلاعاتی می‌پردازند، داده‌هایی که شامل صفحات هزینه، بازدید و خروج است.

با به دست آوردن نتایج حاصل از این محاسبات می‌توان به راحتی علاقه به وجود آمده در نزد مشتریان از شعبات عضو این شبکه را ارزیابی کرده و در جهت پیشبرد آن کوشید.

و به عنوان آخرین سووال، پیش بینی شما از آینده این صنعت چیست؟

به نظر می‌رسد صنعت هتلداری در دنیای امروز رفته رفته جایگاه و اهیت خود را به دست آورده و نیاز به یک سیستم اطلاع رسانی واحد در آن به چشم می‌خورد.

می‌توان به وضوح شاهد این گسترش ارتباطی بود و همراستا شدن هتل‌ها در جهت حرکت در مسیری روبه جلو را احساس کرد. ازاینرو می‌توان اعلام کرد در آینده‌ای نزدیک و با توسعه فن‌آوری اطلاعات، صنعت هتلداری نیز با جهشی محسوس در حوزه مخصوص به خود روبه‌رو خواهد شد. 

منبع: میراث آریا



نقش فناوری اطلاعات در توسعه صنعت گردشگری

گردشگری در عصر فناوری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد