صنعت توریسم

مقاله ها و اخبار گردشگری

صنعت توریسم

مقاله ها و اخبار گردشگری

تانزانیا درصدد جلب توریست‌های جام جهانی

   با نزدیک شدن به زمان برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال افریقای جنوبی، تانزانیا در تلاش برای جذب تیم ها و توریست های ورزشی کشورهای شرکت کننده در این مسابقات است.    
   مقامات دارالسلام در تانزانیا با دعوت از تیم های شرکت کننده در مسابقات جام جهانی فوتبال افریقای جنوبی به استفاده از استادیوم مدرن این کشور که توسط چینی ها ساخته شده درصدد گرم کردن بازار توریسم ورزشی این کشور هستند.
   «جاکایتا کیکوتا» رییس جمهور تانزانیا درهمین زمینه دست به تشکیل یک کمیته اجرایی 5 نفره زده است که در مناطق مهم کشور ضمن معرفی تانزانیا به عنوان یکی از مقاصد برتر برای سرمایه گذاری و توریسم در تحقق اهداف توسعه این کشور تلاش کنند.
   «شکورا کاوامبوا» مدیر کمیته منتخب ریاست جمهور تانزانیا و وزیر توسعه زیرساخت ها اعلام کرد:«ما هم اکنون آمادگی لازم را بدست آورده ایم و استراتژی های لازم تاکنون در مسیر درستی شکل گرفته است. ما انتظار داریم تعدادی از تیم های شرکت کننده در کمپ های ورزشی پیش از آغاز مسابقات اقدام به برگزاری مسابقات دوستانه درکشور کنند و برگزاری این مسابقات در کشور افریقای جنوبی تاثیر مثبتی نیز طی دوره منتهی به برگزاری جام جهانی در کشورهای دیگر منطقه بگذارد.»
   به گفته وی دولت تانزانیا درهمکاری با بخش خصوصی درحدود 5.8 میلیون دلار امریکا برای بازاریابی از طریق رسانه های جهانی نظیر کانال های تلوزیونی بی بی سی، الجزیره و دویچه وله و سی ان بی سی اختصاص داده است.
   هدف از این فعالیت ها معرفی بازار توریسم تانزانیا به عنوان یک کشور ایده آل برای تیم های ورزشی شرکت کننده در جام جهانی است که کمپ های آموزشی و تمرین خود را در این کشور مستقر کنند.
   دراین حال مدیر فدراسیون فوتبال تانزانیا نیز اعلام کرده است که انتظار می رود حداقل دو تیم از تیم های فینالیست شرکت کننده در جام جهانی فوتبال کمپ های آموزش و تمرین خود را در تانزانیا برگزار کنند.
   درهمین زمینه وی یادآور شد که تا کنون با پنج کشور از شش کشور شاخص و برتر فوتبال افریقا دراین زمینه مذاکره شده است. این کشورهای شامل کامرون، ساحل عاج، مصر ، نیجریه و الجزایر است و تلاش های برای ترغیب دو کشور آنگولا و زیمبابوه نیز برای برگزاری کمپ های تمرینی و آمادگی در تانزانیا ادامه دارد.
  وی تاکید کرد که این اقدام در صورت توافق با کشورهای یاد شده عامل مهمی در جذب توریست ها نیز دارد.
منبع: خبرگزاری میراث فرهنگی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد