صنعت توریسم

مقاله ها و اخبار گردشگری

صنعت توریسم

مقاله ها و اخبار گردشگری

عرضه طرح کارآمدی مصرف انرژی در صنعت هتلداری

 سازمان توریسم جهانی طرح HES E-toolkit یا جعبه ابزار الکترونیکی برای کارآمدی مصرف انرژی در صنعت هتلداری را با هدف مدیریت مصرف انرژی و کاهش عوارض ناشی از انتشار کربن ارائه کرده است که تامین امکانات لازم برای سرمایه گذاری های بیشتر در این زمینه از اهداف کلیدی در طراحی این جعبه ابزار الکترونیکی اعلام شده است.
 این جعبه ابزار الکترونیکی که می تواند نقش موثری بر کاهش عوارض مخرب در صنعت توریسم ایفا کند به مدیزان هتل ها کمک می کند ضمن افزایش منافع تجاری درکسب و کارخود، عوراض منفی ناشی از آلودگی های زیست محیطی را در صنعت هتلداری کاهش دهند.
 جعبه ابزار روش های کارآمد در مصرف انرژی هتل ها که توسط کارشناسان فعال در سازمان توریسم جهانی طراحی شده قرار است در دومین کنفرانس HES  که باعنوان «جعبه ابزار نوآورانه کارامدی انرژی برای هتل ها» طی برگزاری نمایشگاه فیتور و در تاریخ 20 ژانویه 2011 درمادرید عرضه شود.
 
HES E-toolkit امکان استفاده آسان از نرم افزارهایی ویژه را فراهم می کند که به منظور کاهش عوارض منفی بخش مهمان پذیری بر محیط زیست و مبارزه با تغییرات آب و هوایی طراحی شده است.
 این جعبه ابزار الکترونیکی با اهداف اجرایی برای تمام هتلداران و به منظور اندازه گیری مصرف انرژی و ارائه سودمند ترین سرمایه گذاری های جایگزین دربخش روش های کارآمدتر و نیز کاربرد انرژی های تجدید پذیر تهیه و عرضه شده است.
 این جعبه پس از دو سال تحقیق و بررسی توسط متخصصان برتر انرژی و انجام انواع آزمایش هابرای نخستین بار در دومین کنفرانس HES که طی آن شرکت کنندگان مختلف از مقصدهای پایلوت گردشگری که نسخه ای از این جعبه ابزار الکترونیکی را مورد آزمایش قرارداده اند، تجارب خود را در اختیار دیگر شرکت کنندگان قرار می دهند.
علاوه بر این تهیه کنندگان اصلی این فناوری ها و نیز آژانس های برتر مدیریت انرژی در اروپا نیز آخرین دستاوردهای خود را در زمینه نوآوری های تکنولوژی در حوزه مصرف انرژی در بخش هتلداری در معرض دید همگان قرار می دهند.
 بنا به گزارش سازمان توریسم جهانی در جریان برگزاری کنفرانس فیتور مادرید این جعبه ابزار در اختیار تمامی واحدهای هتلداری و فعالان صنعت مهمان پذیری که از پیش قرارداد همکاری با پروژه روش های کارآمدی انرژی سازمان توریسم جهانی داشته اند، بدون پرداخت هزینه قرار می گیرد.
 جعبه ابزار الکترونیکی کارآمدی مصرف انرژی با روش هایی آسان برای کاربران امکان تهیه گزارش هایی را می دهد که نشان دهنده آن است که چه میزان انرژی توسط هر هتل مصرف شده و در ضمن امکان مقایسه داده ها را با دیگر تاسیسات مصرف کننده فراهم می کند. همچنین برآورد نهایی نیز از میزان عوارض منفی زیست محیطی از نظر مصرف انرژی در هتل مورد نظر ارائه کرده و درنهایت پیشنهادهایی را نیز درزمینه آخرین فناوری های موجود در حوزه انرژی مطرح می کند.
 همزمان با برگزاری این کنفرانس و در راستای دستیابی به اولین نسخه این جعبه ابزار در ژانویه 2010 نمایشگاه فیتور و سازمان توریسم جهانی برای دومین بار فضای نمایشگاهی ویژه ای نیز به بخش انرژی و توریسم اختصصا داده اند که با عنوان فیتور سبز از 19 تا 23 ژانویه 2011 برگزار می شود.
 
هتلداران و فعالان این صنعت فرصت مناسب برای دیدار مستقیم با متخصصا ن انرژی خواهند داشت تا ضمن کشف روش های مناسب در مدیریت مصرف انرژی و کاهش هزینه های عملیاتی، درکاهش عوارض مخرب زیست محیطی در فعالیت های هتلداری نیزبا راه های نوین و آسان تر موجود، آشناشوند.
 پروژه HES سازمان توریسم جهانی درواقع نوعی پاسخ گویی به چالش های موجود در حوزه محیط زیست و تغییرات آب و هوایی است.
 این پروژه با همکاری های مشترک سازمان های دیگری چون آژانس اروپایی برای رقابت درعرصه نوآوری و کاربرد فناوری ها در همکاری با برنامه زیست محیطی سازمان ملل متحد و نیز اتحادیه بین المللی هتل ها و رستوران ها ، همچنین شورای انرژی های تجدید پذیر اروپا ، آژانس محیط زیست و مدیریت انرژری فرانسه در دست اقدام است. هدف از اجرای این طرح مشخصا افزایش کارآمدی انرژی به میزان 20 درصد و استفاده از انرژی های تجدید پذیر به میزان 10 درصد در هتل های کوچک و متوسط اروپا اعلام شده است.
 این تلاش ها به عنوان بزرگ ترین تلاش کشورهای اروپایی در زمینه انرژی به عنوان پروژه منتخب شرکای رسمی کمپین انرژی های پایدار در کشورهای اروپایی معرفی شده است.

منبع: خبرگزاری میراث فرهنگی


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد