صنعت توریسم

مقاله ها و اخبار گردشگری

صنعت توریسم

مقاله ها و اخبار گردشگری

بهره برداری توریستی از یک غار 2400 ساله بودایی در اسلام آباد

 دولت پاکستان در جریان تلاش برای احیا و توسعه سریع محوطه‌های باستانی و جاذبه‌های گردشگری در این کشور تصمیم گرفته است با اجرای طرح حفاظتی ویژه‌ غارهای 2400 ساله بودایی، عملیات زیباسازی پایتخت را به اجرا درآورد.
 ‌به گزارش شینهوا بقایای بجا مانده از یک غار 2400 ساله بودایی، در آرامش کامل در دامنه‌های تپه‌های مارگالا در شمال غربی اسلام آباد واقع است که در 15 کیلومتری ورودی اصلی شهر از سمت غرب قرار دارد. 
 «امتیاز عنایت‌الهی» مدیر دپارتمان باستان‌شناسی و موزه‌های کشور درهمین زمینه گفت: «این سایت نیازمند توجه فوری است و مقامات شهری تا کنون طرحی را برای حفاظت از این سایت باستان‌شناسی ارائه کرده‌اند که هم‌اکنون برای بررسی امکان سنجی آن به مقامات محیط زیست ارائه شده است.
 الهی همچنین یادآورشد که اخیرا از این غارها دیدن کرده و از ارزش و جایگاه ویژه آن آگاه شده است. به گفته وی درصورت تایید طرح ارائه شده تمام غارها و نیز باغ‌های همجوار با آن که به باغ‌های سادهو مشهورند مورد حفاظت و مرمت قرار می‌گیرند.
 علاوه بر طرح حفاظتی که برای پیش‌گیری از توسعه تخریب‌ها در غارها و محیط طبیعی پیرامون آن به اجرا در می‌آید، زمین‌های پیرامون سایت نیز مورد توجه ویژه قرار خواهند گرفت.
 طبق اظهارات مقامات رسمی این سایت در چهارماه نخست سال آینده برای استفاده‌های توریستی به روی گردشگران گشوده خواهد شد.
منبع: خبرگزاری میراث فرهنگی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد