صنعت توریسم

مقاله ها و اخبار گردشگری

صنعت توریسم

مقاله ها و اخبار گردشگری

رسانه ها اصلی ترین عامل توسعه دهنده صنعت توریسم هستند

 مدیر کل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: رسانه های جمعی اصلیترین نقش را درتوسعه ، شناسایی و معرفی صنعت توریسم دارند و به خوبی می توانند در کنار آن زمینه را برای اجرا و تکمیل طرحهای گردشگری و استقبال توریسم فراهم نمایند.

  مهندس قدرت الله تاجبخش درگفت و گو با خبرنگار سایت خبری استانداری، صنعت توریسم را صنعتی سالم ، کم هزینه  اما پر درآمد دانست و افزود: ایران اسلامی یکی از 10 کشور اول جهان است که برخوردار از صنعت توریسم و گردشگری است  و در میان استانهای کشور، کهگیلویه و بویراحمد ( استان چهار فصل ) با بیش از 600مکان گردشگری و تفرجگاهی به لحاظ برخورداری از مکانهای تاریخی ، طبیعی و مذهبی  جایگاه  ویژه ای در کشور دارد.

  وی تصریح کرد : با توجه به قرار گرفتن این استان در شرایط جغرافیایی مناسب آب و هوایی و منطقه ای و داشتن مزیتها و استعدادهای گردشگری توجه به صنعت گردشگری  به لحاظ تامین اعتباری  یکی از  اولویت های اساسی و کاری در استان قلمداد شده است.

 تاجبخش اظهارکرد: برای پرداخت تسهیلات  اشتغالزایی، ایجاد و احداث  مجتمع های تفریحی ،  هتلها، مهمانسراها و کمپینگها،  بخش گردشگری در اولویت اول استان قلمداد شده است و مسوولین عالی استان و نمایندگان شهرستانهای مختلف استان در مجلس شورای اسلامی بر رونق امورات و کارهای این بخش در استان اهتمام کامل دارند.

  وی ادامه داد: با توجه به فراوانی مکانهای تفرجگاهی و گردشگری در استان، از سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای ایجاد طرحهای گردشگری به خوبی استقبال می شود و بدلیل مزیتهایی که استان در این بخش دارد ، سرمایه های هزینه شده در این زمینه در کوتاه مدت قابل برگشت خواهد بود.

  تاجبخش ، شناسایی و معرفی کامل مزیتها و استعدادهای گردشگری استان را منوط به توجه فرا دستگاهی ، عزمی ملی و تلاشی همگانی و فراگیر دانست و افزود: دستگاههای فرهنگی در این خصوص نقشی اساسی دارند که باید متولیان این بخش را یاری کنند.

 وی از رسانه های جمعی خواست تا بیش از پیش توانمندیها و استعدادهای بالقوه این استان را برای گردشگران  معرفی وزمینه  جذب جهانگردان و توریسم را فراهم نمایند .  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد