صنعت توریسم

مقاله ها و اخبار گردشگری

صنعت توریسم

مقاله ها و اخبار گردشگری

لبنان قطب طبیعت‌گردی می‌شود

  لبنان با جذب طبیعت‌گردانی از اروپا و آمریکا به‌دنبال تبدیل‌شدن به قطب طبیعت‌گردی است. در شرایطی که صنعت گردشگری کشور کوچک لبنان دربهترین شرایط خود در طی سال‌های اخیر قرار داشته و روز به روز بر تعداد گردشگران این کشور افزوده می‌شود، مقامات صنعت گردشگری این کشور قصد دارند با جذب طبیعت‌گردانی از سرتاسر جهان، گردشگران بیشتری را جذب این کشور کنند.

   به گزارش دیلی استار، دولت لبنان برنامه‌های ویژه‌ای برای جذب طبیعت‌گردان از کشور‌های اروپایی و آمریکا تدارک دیده تا بدین‌وسیله این کشور را به یکی از قطب‌های طبیعت‌گردی آسیا تبدیل کند.

  در حال حاضر مقصد بخش اعظم گردشگرانی که به لبنان سفر می‌کنند سواحل زیبا و یا آثار تاریخی این کشور است، این در حالی است که پیش بینی می شود لبنان امسال میزبان سه میلیون گردشگر باشد.

  دولت لبنان هم‌چنین برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای جذب گردشگران مسلمان در ماه مبارک رمضان تدارک دیده و جشنواره‌ ویژه‌ای نیز در روز عید فطر برگزار خواهد کرد، این در حالی است که لبنان با رشد 39 درصدی در حوزه‌ی گردشگری در سال گذشته، موفق‌ترین کشور جهان در جذب گردشگر در سال 2009 لقب گرفت.

  درآمد لبنان از محل صنعت گردشگری در سال گذشته بین چهار تا پنج میلیارد دلار بود که رشد 13 درصدی تولید ناخالص داخلی این کشور را درپی داشت. البته بخشی از گردشگران لبنان جزو 14میلیون لبنانی هستند که در طول سال‌ها ناآرامی، این کشور را ترک کردند.

لبنان تا پیش از آغاز جنگ در سال 1975 میلادی، یکی از مقاصد برتر گردشگری جهان بود و به «سوییس خاورمیانه» شهرت داشت. روند احیای صنعت گردشگری لبنان از سال 2006 آغاز شد و این کشور در سال‌های اخیر رشد چشم‌گیری در این صنعت داشته است.
منبع: ایران توریسم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد