صنعت توریسم

مقاله ها و اخبار گردشگری

صنعت توریسم

مقاله ها و اخبار گردشگری

بر اثر زلزله، بناهای تاریخی تربت حیدریه آسیب دیدند

مدیر اداره‌ی میراث فرهنگی و گردشگری تربت حیدریه از آسیب دیدن بناهای تاریخی داخل شهر در زلزله‌ی روز جمعه در این شهرستان خبر داد.


هادی شریفان در گفت‌وگو با خبرنگار بخش میراث فرهنگی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در خراسان رضوی، با بیان این‌که برخی مجموعه‌های ثبت‌شده در شهر تربت حیدریه در زلزله‌ی اخیر آسیب دیدند، اظهار کرد: مجموعه‌ی قطب‌الدین حیدر، خانه‌ی امینی و رباط علیا در زلزله‌ی روز جمعه آسیب دیدند. بیش‌تر این آسیب‌ها مانند دیگر ساختمان‌های شهر به‌صورت ترک‌خوردگی است.


وی با تأکید بر این‌که به‌جز این سه مجموعه، دیگر نقاط آسیب کلی ندیدند، بیان کرد: البته در حال بررسی و پی‌گیری میزان خسارت واردشده هستیم. هزینه‌ی مورد نیاز برای مرمت این آثار نیز به‌دلیل تاریخی بودن آن‌ها هنوز مشخص نیست و کاری زمان‌بر است.


مدیر اداره‌ی میراث فرهنگی و گردشگری تربت حیدریه با اشاره به این‌که مرمت این آثار تاریخی در گذشته به‌صورت مرحله به مرحله انجام شده است، ادامه داد: سال گذشته، بخشی از مجموعه‌ی قطب‌الدین حیدر مرمت شد؛ اما قسمت‌های مرمت‌شده نیز در زلزله آسیب دید.


وی اختصاص اعتبار و آغاز مرمت را منوط به تصمیم ستاد مدیریت بحران دانست و افزود: در صورتی که زمین‌لرزه‌ی دیگری رخ ندهد و مرمت آثار آسیب‌دیده به‌موقع انجام شود، احتمال تخریب این آثار وجود ندارد. در این میان، مجموعه‌ی قطب‌الدین حیدر با توجه به آسیب‌های واردشده، به توجه ویژه‌ای نیاز دارد.
منبع: ایسنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد