صنعت توریسم

مقاله ها و اخبار گردشگری

صنعت توریسم

مقاله ها و اخبار گردشگری

جام جهانی درهای جدیدی را به روی گردشگری آفریقای جنوبی گشود

  با وجود تعداد کم گردشگران جام جهانی آفریقای جنوبی، برگزاری این مسابقات درهای جدیدی را به روی گردشگری این کشور گشود.

با گذشت چند هفته از پایان مسابقات جام جهانی فوتبال در آفریقای جنوبی، کارشناسان صنعت گردشگری بر این باورند که برگزاری جام جهانی، درهای جدیدی را به روی صنعت گردشگری این کشور گشوده است.

 

            جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی   

به گزارش نیویورک تایمز، هرچند که تعداد گردشگرانی که برای تماشای مسابقات جام جهانی فوتبال به آفریقای جنوبی سفر کردند، کمتر از میزان پیش‌بینی‌ها بود، اما برگزاری موفق جام جهانی فوتبال چهره خوبی از این کشور در اذهان جهانیان برجای گذاشت که این امر می‌تواند رشد چشم‌گیر گردشگران آفریقای جنوبی را در پی داشته باشد، این در حالی است که در حال حاضر آفریقای جنوبی سالانه میزبان 10 میلیون گردشگر است که 75 درصد آنها از خارج از این قاره به‌ویژه کشور‌های آمریکا، آلمان، انگلستان، فرانسه، برزیل و چین هستند.

  از سوی دیگر پیش‌بینی می‌شود که در حدود 20 درصد از نیم میلیون گردشگری که در زمان برگزاری جام جهانی فوتبال به آفریقای جنوبی سفر کردند، دوباره در طول پنج سال آینده به این کشور سفر کنند.

  در این شرایط کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که در طول سال‌های آینده تعداد گردشگران آفریقای جنوبی بین یک تا دو میلیون نفر افزایش یابد.

 

  برگزاری جام جهانی در آفریقای جنوبی در امنیت کامل باعث خواهد شد که سرمایه‌گذاران خارجی به‌ویژه سرمایه‌گذاران در صنعت گردشگری، جذب این کشور شده که این امر تقویت زیرساخت‌های صنعت گردشگری آفریقای جنوبی و در نتیجه توسعه‌ی صنعت گردشگری این کشور و دیگر کشور‌های آفریقایی از جمله آنگولا، زامبیا و زیمبابوه را در پی خواهد داشت.

این در حالی است که دولت آفریقای جنوبی از ماهها قبل از برگزاری مسابقات جام جهانی تلاش‌های زیادی را برای جذب گردشگران انجام داد که از آن‌جمله می‌توان به پاکسازی سواحل این کشور و اعمال‌ کنترل دقیق بر نرخ‌های هتل‌ها و رستوران‌ها اشاره کرد.
 

منبع: iran-tourism

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد