صنعت توریسم

مقاله ها و اخبار گردشگری

صنعت توریسم

مقاله ها و اخبار گردشگری

بحرین در بخش توریسم دریایی نیرومندتر می‌شود

  پس از موفقیت های امارات، کشور بحرین نیز با جلب 150 هزار توریست خارجی و حضور نزدیک به 70 کشتی در بندر این کشور طی فصل اخیر توریسم دریایی، جایگاه مهمی را در توریسم دریایی خلیج فارس بدست آورده است.  
  با موفقیت‌های امارات متحده در تلاش برای توسعه توریسم دریایی ظرف یک سال گذشته، اکنون بحرین نیز با اجرای طرح‌های ویژه و فعالیت بیش از 100 خط کشتی رانی در فصل کشتی‌رانی در صدد جذب توریست‌ها از سرتاسر خاورمیانه واروپاست.
 
طی فصل گشت‌های دریایی در منطقه خلیج فارس که معمولا از میانه اکتبر تا ماه مه ادامه می‌یابد، بحرین تنها در فصل گذشته یعنی از اکتبر 2009 تا ماه ماه 2010 موفق به جلب 150 هزار توریست خارجی و حضور نزدیک به 70 کشتی در بندر این کشور شد.
 
مدیر اجرایی وزارات فرهنگ و اطلاع‌رسانی و ارتقای بازاریابی توریسم بحرین درهمین زمینه می گوید: «حضور کشتی مسافربری با 2000 مسافر و توریست هم‌اکنون بحرین را با درآمدی بالغ بر 274.000 میلیون دلار و با بیش از 70 کشتی ثروتمندتر از همیشه کرده است.»
 
علاوه بر این در حاشیه همایش تجارت دریایی خاورمیانه که ماه گذشته درمنامه برگزار شد، مقامات بحرین اعلام کردند که بحرین قرار نیست که به عنوان یک مقصد تجاری همگانی مبدل شود بلکه در نظر دارد با تمرکز بر ارتقای کیفیت به جای کمیت مبنایی برای رشد و توسعه و جلب توجه توریست‌ها به میراث غنی این کشور باشد.
 
 وزیر فرهنگ و اطلاع‌رسانی بحرین همچنین گفته است: «ما مراکز فرهنگی و تاریخی جالبی داریم که کار توسعه آن‌ها در دست اقدام است و در آینده نزدیک طرحی برای عرضه این آثار و کالاهای فرهنگی به بازار جهانی به مورد اجرا درخواهیم آورد.»
 
طبق همین گزارش کشور بحرین تا سال گذشته نیز برای معرفی و مطرح کردن خود به عنوان یکی از پیشگامان اندک خطوط دریایی که در منطقه خلیج فارس فعالیت می‌کنند، موفقیت اندکی داشته است اما اخیرا با راه اندازی خطوط و ترمینال‌های دریایی جدید در کشور امارات، بازار توریسم دریایی بحرین نیز فرصت رشد یافته است.
 
درکشور امارات تنها ظرف یک سال گذشته بیش از 87 کشتی یا 261.000 مسافر از بندر رشید دبی عبور کرده‌اند و انتظار می‌رود این رقم در سال 2020 به 120 کشتی و 325 هزار مسافر افزایش یابد.
 
همچنین تخمین زده شده است تا سال 2015 میلادی تعداد کشتی ها به 195 گشت با 575 هزار مسافر که درسواحل دبی پیاده می‌شوند، افزایش یابد.
 
مقامات دبی برای تحقق این هدف همکاری‌های نزدیکی را با ابوظبی، فجیره، مسقط و بحرین آغاز کرده‌اند تا امکان ارائه تسهیلات و امکانات بیشتری برای توریست‌ها فراهم آید که در نهایت کشتی‌های بیشتر و توریست‌های بیشتری را به سواحل عربی خلیج فارس جلب خواهد کرد.
 
درمورد کشور بحرین صنعت گردشگری اساسا نقشی محوری دراقتصاد این کشور دارد که با توجه به آمار ارائه شده از سوی شورای جهانی سفر و توریسم سهم این بخش در اقتصاد بحرین به بیش از 2 میلیارد دلار تا پایان سال جاری میلادی افزایش خواهد یافت که برابر با 8.6 درصد از کل تولید ناخالص ملی این کشور خواهد بود. کارشناسان انتظار دارند که این میزان تا سال 2020 به 4 میلیارد دلار افزایش یابد.
 
کارشناسان شورای جهانی سفر و توریسم همچنین پیش‌بینی کرده‌اند که این بخش به میزان سه درصد ظرف سال جاری میلادی افزایش یابد که میانگین رشد آن برابر با 5.5 درصد کل رشد این صنعت است که توسط کارشناسان  طی ده سال آینده محاسبه شده است.
منبع: chn.ir

نظرات 2 + ارسال نظر
امیر دهنوی پنج‌شنبه 31 تیر 1389 ساعت 16:06 http://www.linknegar.com

سلام دوست گلم. وبلاگتو خوندم دیدم مطالبت بی بدیل هست برا همین خواستم برای افزایش بازدید وب قشنگت سایت لینک نگار دات کام رو خدمتت معرفی کنم. تو این سایت سیستمی کاملا هوشمند طراحی کردیم که با توجه به پارامترهای کاملا عادلانه که از گوگل دریافت می کند تعداد بازدید شما را دریافت کرده و در گوگل و موتورهای جستجوی دیگه مثل یاهو ثبت می کنه. بنابراین هم مطالبتان در سایت ثبت می شود و هم در گوگل ایندکس میشود و هم اینکه تو کلی وبلاگ دیگه هم به نمایش در میاد حسن این کارم اینه که بازدیدتون بیشتر می شه و می تونین سایت پربازدهی رو مدیریت کنید. می تونی به هنگام آپ دیت وبلاگ خود لینک مطلب جدید رو تو لینک باکس قرار بدی تا در مدت زمان کمتری مطلبت بازدید مورد نظرشو بگیره. برای ورود به جمع ما کافیه ثبت نام کنی و کد لینک باکس رو تو قالبت قرار بدی و بعدش لینکهای با حالت رو ثبت کنی رو ثبت کنید. بی زحمت قبل از ارسال لینک قوانین رو مطالعه بکن سیستم هوشمند حذف نکنه خدا نکرده چون واقعا ناراحت کننده هست که دوستی مثل شما رو از دست بدیم. نکته آخر این که اگر به مشکلی برخوردین با ای دی بغل سایت تماس بگیر تا دربست کمک حالت باشیم

hossein پنج‌شنبه 31 تیر 1389 ساعت 19:58 http://www.akslar.com

سلام . مطالب وبلاگتون بسیار جالب بود . خوشحال میشم از سایت من هم دیدن کنین . در ضمن اگه براتون مشکلی نیست خیلی خوشحال میشم من رو با نام "برترین سایت عکس" لینک کنین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد