صنعت توریسم

مقاله ها و اخبار گردشگری

صنعت توریسم

مقاله ها و اخبار گردشگری

ده هتل اول بزرگترین گروه‌های هتلداری جهان

  اگرچه گروه های هتلداری با انواع مشخصات و کیفیت های مختلف خدمات مختلفی را در سرتاسر جهان ارائه می کنند اما برخی از آن ها به گروه های زنجیره ای وابسته هستند که در رقابتی تنگاتنگ در بیشتر کشورهای جهان شعبه های متعددی دارند. اما کدام یک از این گروه ها بیشترین تعداد اتاق و خدمات را به مسافران عرضه می کند؟

  طبق اطلاعات ارائه شده توسط موسسه توریسم ریویو ،ده هتل برتر ازمیان بزرگ ترین گروه های هتلداری جهان شامل موسسات صاحب نام صنعت هتلداری است که گروه هتلداری اینترکنتینانتال در ردیف نخست این جدول قرار دارد.

  ازسال 2004 تا کنون این گروه با بیش از 600 هزار اتاق بزرگترین گروه هتلداری جهان است. در نیمه دوم سال 2008 نیز 25 هزار اتاق دیگر به فهرست دارایی های این گروه هتلداری افزوده شده است. در حالی که رشد شعبه های این گروه با افزایش 5.9 درصدی افزایش اتاق ها در سطح جهانی گروه اینترکنتینانتال را همچنان در جایگاه بزرگ ترین گروه هتلداری جهان نگاه می دارد.  

  پس از اینتر کنتینانتال گروه هتل های زنجیره ای وایندهم دومین گروه هتلداری جهان است. این موسسه هتلداری امریکایی اخیرا شاهد رشد 7.7 درصدی از نظر افزایش تعداد اتاق های خود است و با مالکیت تعدادی میهمانخانه و سویت های دیگر مجموعا با 400 ملک افزوده شده به این گروه به توسعه خود ادامه داده است.

  گروه هتلداری بین المللی ماریوت در ردیف سوم هتل های بزرگ جهان است. این گروه نیز با 4.7 درصد رشد و همچنین اجرای طرح های بزرگ برای توسعه- هم اکنون دارای 800 هتل و مجموعا 125 هزار اتاق است. این گروه همچنین سرمایه گذاری های قابل توجهی نیز در جذب برند های شاخص موجود داشته است.

  گروه هتل های هیلتون نیز بزرگ ترین گروه هتلداری جهان است که در سال 2008 درحدود 300 ملک جدید به فهرست املاک خود افزوده است. رشد این گروه هتلداری نیز عمدتا در کشور امریکا که کشور اصلی و محل تولد این گروه هتلداری است، همچنان ادامه داشته است. گروه هتلداری هیلتون همچنین از اقدامات جهانی برند های شاخص خود بسیار بهره برده است. افزودن سوییت های «هوم وود» و به ویژه «گاردن هیلتون» و «همپتون» یک اقدام بزرگ جهانی در روند توسعه ورشد این موسسه بوده است.

  گروه هتلداری اکور پنجمین گروه هتلداری جهان است که هم اکنون با 500 هزار اتاق، از 3.7 درصد رشد برخوردار است. این گروه اخیرا برند جدید ایبیس در شانگهای چین را افتتاح کرده است. طرح توسعه و گسترش اکور با برنامه ریزی جهت ایجاد 105 هزار اتاق جدید، همچنان اولویت نخست این موسسه است.

  گروه هتلداری چویس با 4.5 درصد رشد در افزایش تعداد اتاق ها در ردیف ششم جدول جهانی گروه های هتلداری است و گروه هتلداری بست وسترن که به ویژه در اروپا و نیز در فرانسه رشد وتوسعه عمده ای داشته است به رغم تنزل جهانی تجهیزات، تنها یک درصد تنزل داشته است. درسال 2008 این شرکت نخستین هتل پنج ستاره خود را در اروپا و درشهر پراک افتتاح کرده است. گروه هشتم ازاین مجموعه گروه هتل های زنجیره ای استاروود است که با تجدید قوای گروه هتلداری شرایتون که عملیات آن تا 70 درصد تکمیل شده است، ردیف هشتم این گروه را برای خود حفظ کرده است.

  گروه هتلداری کارلسون با 150 هزار اتاق و 2 درصد رشد نهمین گروه هتلداری بزرگ جهان است. این گروه درصدد افزایش 20 هزار اتاق و توسعه عملیات خود در منطقه آسیا-اقیانوسیه است. گروه کارلسون اعلام کرده است که در صدد توسعه املاک خود در اروپاست.

  بالاخره گروه هتلداران هایت در آخرین ردیف جدول بزرگ ترین گروه های هتلداری جهان است که باوجود تنزل 17.4 درصدی در میزان رشد و توسعه عملیات هتلداری آن، هنوز هم در ردیف بزرگ ترین گروه های هتلداری جهان است. این تنزل به هرحال نتیجه اعمال استراتژی این گروه در تمرکز بر توسعه زیر مجموعه های وابسته به این مجموعه بوده است. صرف نظر از این تنزل تمام برندهای وابسته به گروه هتلداری هایت رشد قدرتمندی را پشت سر گذاشته اند.

منبع: iran-tourism.ir

نظرات 1 + ارسال نظر
احسان سه‌شنبه 29 تیر 1389 ساعت 15:37 http://www.eptc.mihanblog.com

سلام

وبلاگ خیلی جالبی داری

خوشحال میشم به منم سر بزنی

شادو موفق باشی
[گل]

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد