صنعت توریسم

مقاله ها و اخبار گردشگری

صنعت توریسم

مقاله ها و اخبار گردشگری

چشم انداز صنعت توریسم بریتانیا برای 14 سال آینده

  مقامات بریتانیا به‌منظور کمک و هدایت صنعت توریسم در شرایط تهدیدهای آب‌وهوایی، رشد جمعیت، کمبود وکاهش ذخایر نفت، طرح استراتژیک ویژه‌ای با چشم انداز 14 ساله تدوین می‌کنند.  
   استراترژی و چشم انداز توسعه توریسم پایدار در انگلستان با عنوان پروژه توریسم 2023  باهمکاری افراد و گروه‌های فعال در صنعت توریسم بررسی و طراحی و تدوین می‌شود. این پروژه که از اواخر سال گذشته میلادی( 2009) در پاسخ به مشکلات و تهدیدهای فراروی صنعت توریسم این کشور و تحت حمایت دولت بریتانیا طراحی شده، شامل بررسی راه‌های مقابله با مشکلاتی چون تغییرات آب وهوایی، رشد جمعیت، کمبود وکاهش ذخایر نفت و دیگر منابع انرژی و عوارض آن بر صنعت گردشگری است. به گفته مقامات و فعالان این پروژه، مشکلات یاد شده که عوارض و آثار متعددی بر نحوه و زمان و حتی زندگی مردم و مسافران دارد، ایجاب می کند که صنعت توریسم این کشور ظرف ده سال آینده مورد بازنگری قرار‌گیرد.
  هدف اصلی از اجرای این پروژه بررسی چگونگی اثر گذاری عوامل یاد شده بر تغییر جهان تا سال 2023 است عواملی که هریک به تنهایی می‌توانند آینده کاملا متفاوتی را برای صنعت توریسم رقم بزنند.
گردشگری انگلیس,بریتانیا  

 

پروژه توریسم 2023 که تحت حمایت دپارتمان محیط زیست، غذا و امور روستایی بریتانیا و با هماهنگی کنفرانس برای آینده و همچنین با همکاری شرکت‌های بزرگ تجاری و صنعتی این کشور کارخود را شروع کرده‌است، با همکاری متخصصان صنعت توریسم می‌کوشد در چهار بخش کاملا متمایز وسپس ارائه چشم اندازی به آینده‌ای  پایدار که صنعت توریسم خود برای این صنعت تعیین می‌کند، بپردازد. به همین منظور شرکت‌های بزرگ و سازمان‌های فعال دراین پروژه، اکنون درتلاش برای یافتن راهی برای همکاری به منظور وحدت رویه در ایجاد مقاصد توریستی و حمایت از محیط زیست برای تداوم تجارت و صنعت توریسم تا سال 2013 هستند.
  برای تنظیم سناریو، چشم انداز و استراتژی مربوط به اقدامات و فعالیت‌هایی که اولین بار در پایان سال 2009 و درجریان برگزاری کنوانسیون مسافرتی ABTA در بارسلونا شکل گرفت، بیش از 100 نفر از متخصصان در حوزه های مختلف صنعت توریسم ازجمله رهبران تجاری، متخصصان دانشگاهی ، قانون گزاران، برگزار‌کنندگان کمپین های توریستی و مفسران و صاحب‌نظران شرکت کردند. دراین پروژه جزییات روشنی در سطح جهانی مورد بررسی قرار می‌گیرند که با پاسخ گویی به پرسش های مشخصی همراه است.
آیا توریسم گروهی که به ویژه با رشد طبقه متوسط هند و چین دچار نوعی تورم شده سبب افزایش و هجوم بی رویه جمعیت در مقاصد توریستی مشهور جهان خواهد‌شد؟
آیا روند فزاینده قیمت نفت تا آن حد سفرهای هوایی را پر هزینه می‌کند که خانواده ناگزیر به خودداری از سفر به کشورهای خارجی شوند؟ آیا با هجوم گروه‌های عظیم توریست‌هایی که با هدف مشاهده یخچال‌ها و صخره‌های مرجانی پیش از نابودی آن ها سفر می کنند، شاهد رستاخیزی برای توریسم خواهیم بود؟ آیا با سهمیه‌بندی کربن، شاهد گذراندن اوقات تعطیل بریتانیایی‌ها در کشور خود خواهیم بود؟
  هدف نهایی از پروژه 2023 اقدام برای گام برداشتن و تلاش فردی و گروهی از سوی گروه‌های صنعتی برای دستیابی به صنعت پایدار تا سال 20۲3 است. این پروژه مبتنی بر شش اصل مشخص است : حمایت از محیط زیست، توسعه وافزایش اشتغال، تامین نیاز مشتریان با تولیدات تهیه شده از روش‌های دوستدار طبیعت و کسب اطمینان از سودآوری توریسم در مقاصد گردشگری ، نوآوری در ایجاد وگسترش سیستم جاده ای و حمل و نقل طبیعت دوست ، توسعه تجارت براساس رعایت اصول حمایت از محیط زیست، و توسعه پایدار اجتماعی و مالی .
  شرکت های تجاری و صنعتی که با این پروژه همکاری نزدیک دارند شامل شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز، کارنیوال یوکا، موسسه تورگردانی سانویل ، بنیاد سفر، موسسه توریستی توماس و کوک و مراکز دیگر توریستی ومسافرتی دربریتانیا هستند که از نخستین امضا کنندگان این پروژه استراتژیک 14 ساله بوده‌اند. این شرکت‌ها همچنین قرار است در فاز بعدی این پروژه نیز که درزمینه کمک برای شکل گرفتن آینده توریسم است، به همکاری خود ادامه دهند. 


منبع: خبرگزاری میراث آریا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد