صنعت توریسم

مقاله ها و اخبار گردشگری

صنعت توریسم

مقاله ها و اخبار گردشگری

رشد 38 درصدی آمار گردشگران ورودی در سال 88

   تعداد گردشگران خارجی ورودی به کشور از طریق 20 مرز زمینی در سال 88 به رقم یک میلیون و 619 هزار و 35 نفر رسید که نسبت به مدت مشابه سال 87 از 38 درصد رشد برخوردار بوده است.


  به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا پوینده؛ مدیرکل دفتر توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری افزود: مرز زمینی جلفا در استان آذربایجان شرقی هم مرز با کشور ارمنستان با ورود 274 هزار و 829 گردشگر دارای بیشترین آمار گردشگران خارجی ورودی از طریق زمینی بوده که نسبت به مدت مشابه در سال 87 با رشد 3/48 درصدی مواجه بوده است.

  وی اظهار داشت: پس از مرز جلفا، مرز‌ مهران در استان ایلام هم‌مرز با عراق با 198 هزار و 798 گردشگر خارجی، مرز آستارا در استان گیلان هم‌مرز با آذربایجان با 186 هزار و 241 گردشگر خارجی، مرز بازرگان در استان آذربایجان غربی هم‌مرز با ترکیه با 162 هزار و 668 گردشگر و مرز بیله‌سوار در استان اردبیل هم مرز با آذربایجان با 118 هزار و 30 گردشگر خارجی دارای بیشترین آمار ورودی در سال 88 بودند.

   

  مدیرکل دفتر توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اضافه کرد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال 87 به ترتیب از 17 درصد کاهش در مرز مهران، 4/16 درصد رشد در مرز آستارا، 51 درصد رشد در مرز بازرگان و 109 درصد رشد در مرز بیله‌سوار برخوردار بودند.

  وی تصریح کرد: مرز زمینی پل در استان گلستان هم‌مرز با کشور ترکمنستان با 13 هزار و 46 گردشگر، مرز باجگیران در خراسان رضوی هم‌مرز با کشور ترکمنستان با 10 هزار و 835 گردشگر و مرز پلدشت با هفت هزار و 434 گردشگر نیز دارای کمترین تعداد گردشگران خارجی ورودی به کشور در سال 88 بودند.

  

 پوینده با بیان اینکه آمار ارائه شده گردشگران خارجی مربوط به اشخاصی است که با گذرنامه خارجی وارد کشور شده و بیشتر از یک شب در کشور حضور داشته‌اند، خاطرنشان کرد: این اشخاص با هدف خرید محصولات ایرانی، درمان، زیارت، تفریح، تجارت، حمل و نقل، صنعت، آموزش، حضور در نمایشگاه‌ها و سمینارها وارد کشور شده‌اند.
منبع: خبرگزاری فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد