صنعت توریسم

مقاله ها و اخبار گردشگری

صنعت توریسم

مقاله ها و اخبار گردشگری

کارشناسان به‌دنبال توسعه‌ی گردشگری ورزشی

  کارشناسان درپی جذب هزاران گردشگر به کشورهای مختلف با برگزاری مسابقه‌های ورزشی، به‌دنبال توسعه‌ی گردشگری ورزشی هستند.

  پس ازآن‌که شهر ونکوور کانادا با میزبانی از 250هزار گردشگر در جریان برگزاری مسابقه‌های المپیک زمستانی، رکورد جدیدی را در جذب گردشگر ثبت کرد، کارشناسان صنعت گردشگری به‌دنبال راه‌هایی برای توسعه‌ی بیش‌تر گردشگری ورزشی از طریق برگزاری مسابقه‌های معتبر جهانی هستند.

   دولت چین نیز با برگزاری مسابقه‌های المپیک توانست هزاران گردشگر را جذب کند. هم‌چنین آفریقای جنوبی از سال‌ها پیش برای جذب هزاران گردشگر در جریان برگزاری جام جهانی فوتبال تلاش می‌کند.

  البته باید به این نکته توجه کرد که برگزاری مطلوب مسابقه‌های ورزشی و جذب گردشگر، هزینه‌های زیادی را برای کشورها درپی دارد. به‌عنوان مثال، آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای المپیک‌ سال 2012 لندن و اسکان و پذیرایی از میلیون‌ها گردشگر، حدود چهارمیلیارد پوند برای دولت انگلیس هزینه خواهد داشت.

  با این وجود پیش‌بینی می‌شود، برگزاری دو رویداد ورزشی جام جهانی و المپیک، سفر میلیون‌ها گردشگر را به دو کشور آفریقای جنوبی و انگلیس درپی داشته باشد.

  سازمان جهانی جهان‌گردی نیز در گزارش‌های خود، سال 2010 را به‌دلیل خروج تدریجی اقتصاد جهان از بحران، سالی پربار برای صنعت گردشگری جهان می‌داند. از سوی دیگر، برزیل که در سال‌های آینده میزبان دو رویداد مهم المپیک و جام جهانی است، از مدت‌ها پیش، برای تقویت زیرساخت‌های صنعت گردشگری تلاش می‌کند که از آن جمله می‌توان به ساخت هتل‌های جدید و توسعه‌ی حمل‌ونقل شهری اشاره کرد.
منبع: iran-tourism.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد